Az Európai Uniónak a világ legnagyobb egységes e-kereskedelmi piacává válásával a szektor ugrásszerű fejlődésen ment keresztül. A 2008 óta eltelt években az iparág évi 12 és 18 százalék közötti ütemben növekedett az EU-ban. Az ágazat 2014-ben 2,5 millió európai munkavállalót foglalkoztatott közvetlenül, és összesen mintegy 424 milliárd eurós forgalmat bonyolított. Várakozások szerint a szegmens forgalma a következő öt év során megduplázódik, részben a hagyományos kereskedők többcsatornás értékesítési stratégiára való áttérésének köszönhetően. A szektor növekedése további több millió négyzetméternyi logisztikai terület építését teszi szükségessé.

Ugrásra készen
Az iparág szereplői számára fejlesztett ingatlanok terén szerzett széles körű tapasztalatának, valamint rugalmas, ügyfélközpontú szemléletének köszönhetően a Goodman képes megfelelni az e-kereskedelemben érdekelt cégek elvárásainak. Az egyik legfontosabb szempont az összetett projektek rövid határidők mellett történő kivitelezése. Ennek elérésében szerepet játszik az ügyfelek igényeinek előrejelzése, a kiterjedt műszaki tapasztalat és tudás nyújtotta háttér, valamint a rendelkezésre álló tőke, amely révén saját finanszírozás mellett valósulhatnak meg a beruházások, drasztikusan csökkentve a kivitelezéshez szükséges időt.

„A logisztikai ingatlanok az e-kereskedelmi szektor kulcsfontosságú elemévé váltak, az ügyfélkiszolgálás és az elérhető árrés mellett az általánosságban vett versenyképességre is jelentős hatással vannak” – mondta Philippe van der Beken, a Goodman európai ügyvezető igazgatója. „A változatos tevékenységi körök miatt ügyfeleink számos különféle ingatlantípusra tartanak igényt. A sikerünk ezen igények megértésében, valamint a jó ideje bizonyított, határidőre történő kivitelezésben áll. Ezek által támogatjuk partnereinket növekedési stratégiájuk sikeres megvalósításában.”

A Goodman csaknem egy évtizede járul hozzá számos e-kereskedelmi vállalat növekedési és fejlesztési stratégiájának megvalósításához. Amikor a Csoport 2006-ban átadta az Amazon első logisztikai létesítményét Európában, a mostanra a szektor óriásává lett vállalat még viszonylag új és ismeretlen szereplő volt a kontinensen. A Goodman európai internetes kereskedőcégek növekedését is támogatta. Közöttük szerepel egyebek mellett a divatcikkeket forgalmazó Zalando és a lakberendezési cikkekkel foglalkozó Home24. Mindhárom, az online kereskedelemben vezető vállalat az ingatlancsoport „visszatérő” megrendelőjévé vált.

Az európai e-kereskedelmi szektor vezető ingatlanfejlesztője
A Goodman 2015-ben összesen 140 ezer négyzetméternyi logisztikai létesítményt adott át e-kereskedelmi cégeknek: Franciaországban a Cdiscount, Németországban a Home24 és az eBay Enterprise, illetve Szlovákiában az Alza.sk számára.

2006 óta a Goodman számos, az e-kereskedelem különböző területein tevékenykedő partnere számára nyújtott megoldást Csehországban, Franciaországban, Németországban, Lengylországban, Szlovákiában és az Egyesült Királyságban. A szektorban szerzett elmélyült és kiterjedt műszaki szakértelme révén a Csoportnak valamennyi vállalat egyedi elvárásaira olyan ingatlan volt a válasza, amely messzemenőkig megfelel a különleges működési igényeknek. Ez a fajta „házon belüli” tudás egy stratégiai eszköz, amelyből az ügyfelek közvetlenül is profitálnak a gyakran komplex létesítmények műszaki tervezése során.

 

 

Heart Communications